Polityka prywatności

Polityka prywatności Syntis

Syntis spółka z o.o. z siedzibą w Grabówce (15-523) przy ul. Szosa Baranowicka 75, wypełniając obowiązki wynikające z rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej jako RODO), przekazuje informacje dotyczące przetwarzania i ochrony Państwa danych osobowych.

Informacje zawarte w Polityce prywatności pomogą zrozumieć, jakie dane osobowe zbiera i przetwarza Syntis sp. z o.o. z siedzibą w Grabówce, w jakim celu są one wykorzystywane oraz jakie przysługują Państwu prawa w związku z ochroną danych osobowych.

KTO JEST ADMINISTRATOREM PAŃSTWA DANYCH OSOBOWYCH:

Administratorem Państwa danych osobowych jest Syntis sp. z o.o. z siedzibą w Grabówce, ul. Szosa Baranowicka 75, 15-523 Białystok (dalej jako ADO lub Syntis).

W JAKI SPOSÓB MOŻNA SKONTAKTOWAĆ SIĘ Z ADO:

  • za pomocą e-maila: rodo@syntis.pl
  • za pomocą telefonu: +48 85 674 33 64
  • drogą pocztową: ul. Szosa Baranowicka 75, 15-523 Grabówka

W JAKIM CELU ORAZ NA JAKIEJ PODSTAWIE PRAWNEJ ADO PRZETWARZA PAŃSTWA DANE OSOBOWE ORAZ JAK DŁUGO SĄ ONE PRZECHOWYWANE:

I. Informacja przeznaczona dla Klientów i Kontrahentów ADO:

Jeżeli mają Państwo zawartą z ADO umowę, w szczególności umowę współpracy, umowę świadczenia usług, umowę dostawy to ADO przetwarza Państwa dane w celu, na podstawie prawnej oraz przez okres wskazany poniżej:

Cel przetwarzania danych osobowych Podstawa prawna przetwarzania danych osobowych Okres przechowywania danych osobowych
Przedstawienie zamówionej oferty i prowadzenie korespondencji/rozmów związanych z przedstawioną ofertą art. 6 ust. 1 lit. b - podjęcie działań przed zawarciem umowy na Państwa żądanie lub na żądanie podmiotu, w imieniu lub na rzecz którego Państwo działają
art. 6 ust. 1 lit. f RODO – prawnie uzasadniony interes ADO, którym jest przedstawienie zamówionej przez Państwa oferty
1) Okres niezbędny do przedstawienia oferty i prowadzenia korespondencji/rozmów związanych z przedstawioną ofertą jednak nie dłużej niż do wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych lub złożenia skutecznego sprzeciwu wobec przetwarzania danych w tym celu (w przypadku przetwarzania danych osobowych na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
2) Okres niezbędny do podjęcia czynności związanych z żądaniem przed zawarciem umowy (w przypadku przetwarzania danych na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO)
Zawarcie i realizacja Umowy z ADO art. 6 ust. 1 lit. b RODO Okres obowiązywania Umowy
Dochodzenie roszczeń i obrona przed roszczeniami z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej, co stanowi prawnie uzasadniony interes przetwarzania danych przez ADO art. 6 ust. 1 lit. f RODO Okres przedawnienia roszczeń wynikający z przepisów prawa
Spełnienie przez ADO obowiązków wynikających z przepisów prawa, w szczególności związanych z prowadzeniem ksiąg rachunkowych i dokumentacji podatkowej art. 6 ust. 1 lit. c RODO w związku z art. 74 ust. 2 ustawy o rachunkowości oraz innymi przepisami szczególnymi Okres przechowywania dokumentacji księgowej i podatkowej wynikający z przepisów prawa

II. Informacja przeznaczona dla Klientów telekomunikacyjnych:

Jeżeli mają Państwo zawartą z ADO umowę na dostęp do sieci Internet lub zawierają Państwo w ADO taką umowę to ADO przetwarza Państwa dane w celu, na podstawie prawnej oraz przez okres wskazany poniżej:

Cel przetwarzania danych osobowych Podstawa prawna przetwarzania danych osobowych Okres przechowywania danych osobowych
Zawarcie i realizacja Umowy z ADO, w tym obsługa reklamacji art. 6 ust. 1 lit. b RODO Okres obowiązywania Umowy
Usługa prowadzenia konta w eBOK art. 6 ust. 1 lit. b RODO Okres prowadzenia konta
Dochodzenie roszczeń i obrona przed roszczeniami z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej, co stanowi prawnie uzasadniony interes przetwarzania danych przez ADO art. 6 ust. 1 lit. f RODO Okres przedawnienia roszczeń wynikający z przepisów prawa
Spełnienie przez ADO obowiązków wynikających z przepisów prawa, w szczególności związanych z prowadzeniem ksiąg rachunkowych i dokumentacji podatkowej art. 6 ust. 1 lit. c RODO w związku z art. 74 ust. 2 ustawy o rachunkowości oraz innymi przepisami szczególnymi Okres przechowywania dokumentacji księgowej i podatkowej wynikający z przepisów prawa
Prowadzenie działań marketingowych związanych z działalnością ADO, w tym nawiązywanie relacji handlowych, wysyłanie ofert, informacji o towarach, usługach, promocjach – w ramach prawnie uzasadnionego interesu ADO lub wyrażonej przez Panią/Pana zgody art. 6 ust. 1 lit. f RODO, co stanowi prawnie uzasadniony interes ADO, którym jest marketing produktów i usług
art. 6 ust. 1 lit. a RODO, art. 10 ust. 2 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, art. 172 Prawa telekomunikacyjnego
Okres niezbędny do osiągnięcia celu, jednak nie dłużej niż do:
1) złożenia przez Panią/Pana sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych w tym celu lub
2) jeśli wyrażał/-a Pan/Pani zgody marketingowe – do wycofania udzielonej zgody

III. Informacja przeznaczona dla pracowników/współpracowników Klientów lub Kontrahentów ADO:

Jeśli są Państwo pracownikiem/współpracownikiem Klienta lub Kontrahenta ADO, np. występują Państwo w roli osoby kontaktowej, ADO przetwarza Państwa dane w celu, na podstawie prawnej oraz przez okres wskazany poniżej:

Cel przetwarzania danych osobowych Podstawa prawna przetwarzania danych osobowych Okres przechowywania danych osobowych
Realizacja i wykonywanie umowy z Klientem lub Kontrahentem, w tym prowadzenie korespondencji art. 6 ust. 1 lit. b RODO Okres obowiązywania umowy
Dochodzenie roszczeń i obrona przed roszczeniami z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej, co stanowi prawnie uzasadniony interes przetwarzania danych przez ADO art. 6 ust. 1 lit. f RODO Okres przedawnienia roszczeń wynikający z przepisów prawa
Spełnienie przez ADO obowiązków wynikających z przepisów prawa, w szczególności związanych z prowadzeniem ksiąg rachunkowych i dokumentacji podatkowej art. 6 ust. 1 lit. c RODO w związku z art. 74 ust. 2 ustawy o rachunkowości oraz innymi przepisami szczególnymi Okres przechowywania dokumentacji księgowej i podatkowej wynikający z przepisów prawa

CZY PAŃSTWA DANE OSOBOWE BĘDĄ PRZEKAZYWANE DO PAŃSTWA TRZECIEGO?

Państwa dane osobowe nie będą przekazywane do państw trzecich (poza Europejski Obszar Gospodarczy – EOG) ani do organizacji międzynarodowych, chyba że będą one wymagane w związku z realizacją umowy lub wyrażoną przez Państwa zgodą.

JAKIE MAJĄ PAŃSTWO PRAWA?

W związku z przetwarzaniem przez ADO danych osobowych przysługuje Państwu prawo do:

  • przysługuje Państwu prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz otrzymania kopii tych danych;
  • przysługuje Państwu prawo do sprostowania (poprawienia) swoich danych osobowych;
  • przysługuje Państwu prawo do usunięcia danych osobowych („prawo do bycia zapomnianym”);
  • przysługuje Państwu prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
  • przysługuje Państwu prawo do przenoszenia danych osobowych;
  • przysługuje Państwu prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych;
  • przysługuje Państwu prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznają Państwo, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy prawa.

CZY PODANIE DANYCH OSOBOWYCH JEST OBOWIĄZKOWE?

Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak w przypadku niepodania danych osobowych nie będzie możliwe wykonanie umowy, realizacja zamówienia, obsługa reklamacji, nawiązanie kontaktu oraz realizacja obowiązków prawnych ciążących na ADO.

CZY MUSZĄ PAŃSTWO PODAWAĆ SWOJE DANE?

Klienci i Kontrahenci Podanie przez Państwa danych jest dobrowolne, ale jest niezbędne do zawarcia i realizacji umowy. Odmowa podania danych może skutkować brakiem możliwości zawarcia umowy lub jej realizacji.
Klienci telekomunikacyjni Podanie przez Państwa danych jest dobrowolne, ale jest niezbędne do zawarcia i realizacji umowy. Odmowa podania danych może skutkować brakiem możliwości zawarcia umowy lub jej realizacji.
Pracownicy/współpracownicy Klienta lub Kontrahenta/przedstawiciele Klienta lub Kontrahenta/osoby do kontaktu/osoby wykonujące czynności w imieniu Klienta lub Kontrahenta ADO Jeżeli podają Państwo dane osobowe bezpośrednio ADO, ich podanie jest dobrowolne, ale potrzebne do realizacji przez ADO umowy na rzecz podmiotu, w imieniu którego Państwo występują. W przypadku niepodania danych realizacja umowy może być utrudniona.
Osoby zainteresowane ofertą ADO Podanie przez Państwa danych jest dobrowolne, ale niezbędne do przedstawienia Państwu oferty i prowadzenia komunikacji/rozmów związanych z przedstawioną ofertą. Brak podania danych będzie skutkował brakiem możliwości przedstawienia oferty.
Osoby kontaktujące się za pośrednictwem poczty elektronicznej lub formularza kontaktowego Podanie przez Państwa danych niezbędnych do udzielenia i odpowiedzi na zgłoszenie/pytanie jest warunkiem uzyskania odpowiedzi. Brak podania danych skutkować będzie brakiem możliwości udzielenia odpowiedzi na zgłoszenie/pytanie.

KTO MOŻE MIEĆ DOSTĘP DO DANYCH OSOBOWYCH:

Dostęp do Państwa danych osobowych mogą mieć:

  • osoby upoważnione przez ADO do przetwarzania Państwa danych osobowych na polecenie ADO;
  • podmioty, którym ADO powierzył przetwarzanie danych osobowych, w tym:
    • dostawcy usług technicznych i organizacyjnych;
    • dostawcy usług prawnych, księgowych i doradczych, w tym w przypadku dochodzenia roszczeń związanych z prowadzoną przez ADO działalnością gospodarczą i obrony przed roszczeniami;
  • inne podmioty, osoby lub organy – w zakresie i na zasadach określonych przepisami prawa,

z zastrzeżeniem, że udostępnienie Państwa danych ww. podmiotom odbywa się w zgodzie z obowiązującymi przepisami prawa oraz przy zachowaniu pełnych zasad związanych z ich bezpieczeństwem.

JAKIE PRAWA PRZYSŁUGUJĄ PAŃSTWU W ZWIĄZKU Z PRZETWARZANIEM DANYCH OSOBOWYCH PRZEZ ADO:

W związku z przetwarzaniem przez ADO Państwa danych osobowych przysługuje Państwu:

  • prawo dostępu do Państwa danych osobowych (art. 15 RODO);
  • prawo do sprostowania Państwa danych osobowych (art. 16 RODO);
  • prawo do żądania usunięcia danych w przypadkach określonych w art. 17 ust. 1, z uwzględnieniem wyjątków określonych w przepisie art. 17 ust. 3 RODO;
  • prawo do żądania ograniczenia przetwarzania danych w przypadkach określonych w art. 18 RODO;
  • prawo do przenoszenia danych w przypadkach określonych w przepisach art. 20 RODO;
  • prawo do wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych, o ile przetwarzanie danych odbywa się na podstawie zgody;
  • prawo do wniesienia skargi do organu zajmującego się ochroną danych osobowych (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych) w przypadku, gdy uznają Państwo, że ADO naruszył przepisy dotyczące ochrony danych osobowych.

Dodatkowo z uwagi na fakt, że dane osobowe będą przetwarzane przez ADO do celów wynikających z prawnie uzasadnionego interesu ADO, przysługuje Państwu prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Państwa danych osobowych w w/w celu z przyczyn związanych z Państwa szczególną sytuacją.

POLITYKA PLIKÓW COOKIES

INFORMACJE OGÓLNE:

  • Polityka cookies odnosi się do strony https://syntis.pl, dalej jako Witryna internetowa, której właścicielem jest Syntis spółka z o.o. z siedzibą w Grabówce (15-523), przy ul. Szosa Baranowicka 75, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Białymstoku XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr 0000533352, NIP: 9662095116, kapitał zakładowy: 10.000,00 zł.
  • Z firmą Syntis można skontaktować się za pomocą e-maila: rodo@syntis.pl, za pomocą telefonu: +48 85 674 33 64, drogą pocztową: ul. Szosa Baranowicka 75, 15-523 Białystok.
  • Polityka cookies określa zasady zbierania i wykorzystywania informacji o Użytkownikach Witryny internetowej zapisywanych w plikach cookies.

CO TO SĄ PLIKI COOKIES?

  • Witryna internetowa wykorzystuje pliki cookies, czyli dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które generowane są automatycznie przez przeglądarkę internetową Użytkownika Witryny internetowej i zapisywane i przechowywane na urządzeniu końcowym Użytkownika Witryny internetowej (np. komputerze, tablecie, smartfonie). Pliki cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer. Pliki cookies mogą być odczytywane przez system informatyczny Syntis (pliki cookies własne).
  • Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Witryny internetowej pliki cookies jest Syntis.

W JAKICH CELACH PLIKI COOKIES SĄ WYKORZYSTYWANE?

Pliki cookies wykorzystywane są w celu zapewnienia prawidłowego działania Witryny internetowej, w tym zwiększenia jakości korzystania z Witryny internetowej między innymi poprzez przyspieszenie jej funkcjonowania, co możliwe jest między innymi poprzez zapamiętywanie ustawień pomiędzy kolejnymi odwiedzinami Witryny internetowe.

Ze względu na cel, jakiemu służą pliki cookies stosowane są następujące rodzaje plików cookies:

  • niezbędne – przyczyniają się do użyteczności Witryny internetowej poprzez umożliwianie podstawowych funkcji takich jak nawigacja na stronie i dostęp do bezpiecznych jej obszarów. Witryna internetowa nie może funkcjonować poprawnie bez tych plików cookies;
  • dotyczące preferencji – umożliwiają Witrynie internetowej zapamiętanie informacji, które zmieniają jej wygląd lub funkcjonowanie, np. preferowany język lub region, w którym znajduje się Użytkownik.

JAKIE RODZAJE PLIKÓW COOKIES SĄ WYKORZYSTYWANE?

Ze względu na okres przechowywania plików cookies stosowane są następujące rodzaje plików cookies:

  • sesyjne - pliki tymczasowe przechowywane w urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia Witryny internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej);
  • stałe - przechowywane w urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika.

ZGODA NA WYKORZYSTYWANIE PLIKÓW COOKIES

Użytkownik korzystając z Witryny internetowej wyraża zgodę na wykorzystywanie plików cookies, co potwierdza podczas odwiedzania Witryny internetowej, przy czym wyrażenie zgody na pliki cookies niezbędne jest konieczne do prawidłowego korzystania z Witryny. Zbieranie i wykorzystanie danych zebranych w plikach cookies w celach opisanych powyżej może stanowić również prawnie uzasadniony interes Usługodawcy.

OKRES PRZECHOWYWANIA PLIKÓW COOKIES

Ciasteczka sesyjne przechowywane są jedynie tymczasowo i są usuwane, gdy przeglądarka zostanie zamknięta.

Ciasteczka stałe są zapisywane na komputerze lub urządzeniu mobilnym Użytkownika przez okres nie dłuższy niż 12 miesięcy.

OBSŁUGA PLIKÓW COOKIES I MOŻLIWOŚĆ DOKONYWANIA ZMIAN W ZAKRESIE WYKORZYSTYWANYCH PLIKÓW COOKIES

Obsługę plików cookies (warunki ich przechowywania lub uzyskiwania do nich dostępu) Użytkownik Witryny internetowej może zmienić poprzez dokonanie odpowiednich zmian w ustawieniach oprogramowania zainstalowanego w wykorzystywanym przez Użytkownika Witryny internetowej urządzeniu końcowym (zmiany w ustawieniach przeglądarki internetowej). W ustawieniach przeglądarki internetowej, ustawienia można zmienić poprzez zablokowanie automatycznego obsługiwania plików cookies lub otrzymywanie informacji o ich każdym umieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Witryny internetowej. Użytkownik Witryny internetowej może w każdej chwili usunąć pliki cookies umieszczone na jego urządzeniu końcowym za pomocą opcji dostępnych w jego przeglądarce internetowej.

Poniżej przedstawiamy jak można zmienić ustawienia przeglądarek internetowych w zakresie stosowania plików cookies:

  • Przeglądarka Internet Explorer zobacz
  • Przeglądarka Mozilla FireFox zobacz
  • Przeglądarka Chrome zobacz
  • Przeglądarka Safari zobacz
  • Przeglądarka Opera zobacz

W przypadku skorzystania z opcji zmiany ustawień lub usunięcia plików cookies korzystanie z Witryny internetowej będzie możliwe, poza funkcjami, które ze swojej natury wymagają plików cookies.